perjantai 20. syyskuuta 2013

kaikenlaista


                  Moips :)
                  Eli ei oikeen oo ollu ideoita mistä kirjoittaisin tänne
                  joten tämäkin"postaus" on periaatteessa vain turha mutta haluan
                  pitää Blogini
                  kuitenkin aktiivisena joten kerron nyt vähän mitä ollaan puuhailtu
                  Lilin kanssa.
                  No tänään ei olla tehty mitään :D paitsi tietysti perus arki
                  asioita ( lenkillä, syömistä ja nukkumista. siis, Lilillä)
                  Ainut asia jonka nyt voisin vaikka mainita on se että annoin
                  Lilille kokonaisen omenan jolla se leikki pitkään kunnes alkoi
                  syömään sitä, annoin sen hetken syödä ja sitten otin sen siltä pois.
                  Suosittelen niille kenellä on koira tai pentu, nimittäin
                   Lili ainakin tykkäsi ja kaverinikin pentu oli tykännyt hän
                  itseasiassa kertoi minulle tän vinkin. c:
                  Eilen olin taas tallilla Lilin kanssa ja menin Perlalla, se oli
                   ihan ok, paitsi kädet oli ihan muusina tunnin jälkeen
                   kun Perla on niiiiiiin itseppäinen ja sen kanssa pitää
                   olla TOSI päättäväinen ! Treenattiin kolmikaaristakiemura-
                   uraa ja pääty ympyröitä.
                   Sitten todella tärkeä tiedoitus asia jonka Lili haluaa
                   kertoa :
                   Se ongelma peli johon keksin omat säännöt ( aiemmassa
                   postauksessa) niin olen nyt vähän viisastunut ja olen oppinut
                   ihmisten sanomat oikeat säännöt eli nostan kuvun ja annan sen
                   ihmiselle sitten syön sen namin se on kyllä aika hauskaa ! :)
                
                    Ainiin ja ensikerralla tai sitä seuraavalla kerralla kun kirjoitan
                    tänne yritän tehdä jotenkin kivan postauksen
                    (jonkun erinlaisemman kuin normaalisti) esim:
                    voisin laittaa Lilistä jonkun videon tai yllätys postauksen ! :)
                    Joten kurkkailkaapa välillä aina tännekkin. :)


Perla

Lili jäystämässä sormea D:
 



                   
   
                  

keskiviikko 18. syyskuuta 2013

lenkillä + hippaleikkiä + keskiviikko

 
 
Lilin kanssa ollaan ruvettu tekemään pitempiäkin lenkkejä
kun siitä on tullut tosi reipas ja tietysti se on myös kasvanutkin
kaikki vaan on niin kiinnostavaa on se sitten kiven
mötikkä tai rasahtava lehti, lenkkeilijänkin
perään pitää juosta niin kovaa mitä jaloista pääsee.
Toissapäivänä Lili löysi maasta kanelipullan ja nappasi
sen suuhun, kaivoin sen pois ja heitin maahan, ja
eikös vaan seuraavana päivänä eli eilen se löyti
sen saman pullanpalan ja nielaisi sen, ei mikään
hyvä juttu.(eipä sillä kyllä mitään oireita tullut) 
Mutta olin unohtanut täysin etä se pulla oli juuri siinä ! :)
Seuraavat kaksi päivää tuksahti pikku Lili neitimme kuonostaan
kaneli pullalle <3 =)
 
Lili on myös ruvennut tekemään sellasta että jos se saa jonkin
kielletyn esineen suuhunsa ja huomaa että olemme tulossa
ottamaan sen pois se lähteekin juoksemaan pakoon (ota kiinni jos saat) !!
ja ryömii oikeen tahallaan kaikkien sohvien ja penkkien alta ettei sitä
saataisi kiinni ja siitä syntyykin hippaleikki !:) koka onkin
Lilistä TOSI hupaisaa ei vain minusta ! :)
 
Tänään eli keskiviikkona annoin Lilille nakinpalan, ja
siitä syntyikin oikea show !
Lili pyydysti sitä nakinpalaa varmaan puolituntia ennenkuin
rupesi nakertamaan sitä.
se oli niin hassun näköinen kun heitteli nakinpalaa sinnetänne ja
häntä heilui kuin vispilä ! :D
 

perjantai 13. syyskuuta 2013

untenmailla

               
                                            Lilistä niin sulosia nukkumiskuvia.


uusia temppuja

Lili on siis oppinut aika paljon uusia temppuja se on tosi oppivainen oppii 5-min uuden käskyn ni nyt sitä kyllä pitäis kouluttaa ja kunnolla. Lili kanssa ollaan lähiaikoina opeteltu maahan käsky joka menee jo tosi hyvin ennestään Lili osasi jo seuraavat käskyt : istu, irti, odota,noutaminen ei tule ja saa tulla.
Ostettiin Lilille myös älypallo, jossa Lili saa pyörittää palloa ja sieltä tulee namusia sisältä, sen se on älynnyt tosi hyvin ja tökkii palloa kuonollaan tai tönäissee tassulla se näyttää kyllä yli söpöltä ! <3 Hankittiin kylläkin myös lähipäivinä Lilille ongelma peli jossa on niinku lauta ja kuoppia jonka päällä kupu joka pitää nostaa ja sitten sinne kuoppaan pistetään nami jonka koira saa kun nostaa kuvun. Mutta ei aivannäin nimittäin Lilillä omat säännöt kaikkeen näköjään myös lautapeliin ! ;D Eli tässä Lilin lautapelin pelisäännöt: Kun nostat kuvun tai kun saat kuvun nostettua saat leikkiä sillä. Namupalat on haamuille, sitä kupua on paaaljon paljon kivempi purra ja heitellä, näin Lili ainakin vielä tuumii ! ;)) voi sitä höpönassua ! <3

Älypallon kimpussa.

Nenä vasten nenää ja älypallo suussa.

pentutapaaminen-2


 Eli nyt oli aikaa vihdoin kirjottaa pentutapaamisesta osa-2 :D okei eli saatatte vähän ihmetellä mutta
 siis se mun toinen kaveri joka ei päässy sillon perjantaina ni tuli nyt sitte keskiviikona mun ja Lilin
 kanssa. Lili ja Aatu pääsi oikeen kunnolla leikkimään! Oli ihanaa katsoa kun niillä kahdella oli niiiiin hauskaa. Oli myös kivaa kun Lilikin pääsi taas leikkimään kun ei oo päässy leikkimään muiden koirien kanssa pitkään aikaan niiku kunnolla ku kaikki on ollu niin isoja että viimeks kasvattajalla Lili sai leikkiä noin hyvin ja kyllä se oli sitten väsynytkin ton tapaamisen jälkeen!
Aatu on sekarotuinen kanssa ja siinä on ainakin mäyräkoiraa ja jotain terrieriä, todella suloinen pikku pötkylä eniten näyttää mäyrikseltä :)


 

 

 

 
 
 
 


tiistai 10. syyskuuta 2013

Tallilla & Pentutapaaminen

 
                              Moips! olin tallilla Lilin kanssa tossa muutamia päiviä
                              sitten. Lili lähtee aina mukaani kun mulla on
                              ratsastus, se on kyllä hyvä että Lili ei pelkää eikä
                              pelottele hevosia se on ihan normaalisti johtuu varmaan
                              siitä kun Lili on ihan pienestäpitäen ollut hevosten
                              läheisyydessä ja tietysti se on joka viikko
                              mukanani tallilla. Menin ratsastuksessa lempi
                              hepallani Framtidillä, se oli ihana niinkuin oli
                              tuntikin ja sää !, mikä upea sää aurinko paistaa
                              pilvettömältä taivaalta :)
                              Tunnilla menimme aika paljon itsenäistä ratsastusta
                               Lisäksi laukattiin ja mentiin ravia tietysti ;)
                               Ainiin ja tiedoksi kaikille yleensä kirjoitan siis vain Lilistä
                               mutta välillä kirjoitan jotain hepoista ja ratsastuksestani
                               mutta tietysti Lili on aina jotenkin mukana kaikissa
                               postauksissani :) !!
                              
                              
 
                                                                      Framtid <3
Hampur söpöliini
 
Ja Lili siellä pusikossa möyrimässä :))
 
Olin myöskin viime perjantaina 06.09 Lilin kanssa
 siellä pentutapaamisessa josta vihjailin jo viime       
postauksessa. Elikkäs olin Lilin ja mun kaverin ja   
               sen pennun Ninnin kanssa tossa lähellä yhessä paikassa tapailemassa.Aika   
vauhdikasta menoa oli ! :D   
Sinne piti tulla myös mun yksi toinen kaveri ja sen
pentu Aatu mutta he eivät päässeet :( täytyy
tavata heitä joku toinen kerta :) 
Lili ja Ninni juoksi ihan villinä
nurmikolla mutta ei ne hirveesti voinu leikkiä kun
 Ninni on "vähän" :o  (puolet) Lilin koosta :)
niin ihan turvallisuuden vuoksi otettiin
sit vaan juoksukilpailuita yms...!
Ninnillä ja mun kamulla on myös blogi jos haluut käydä
kurkkaamassa : ninnikoira.blogspot.com
Kaikenkaikkiaan meillä oli tosi kivaa
kiitus Ninni ja mun kamu =)
 
Ja kuvia laitan pentutapaamisestamme myöhemmin =)
 
 
 
 

keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Kuulumisia

                       
                        Ollaan Lilin kanssa harjoteltu tottelevaisuutta ja (agilityä) siis ihan
                        vaa maapuomeja yms... helppoo ja Lilihän ei saa edes vielä hyppii
                         mitää esteitä ku sen jalat ei kestä, eihän kenenkään pennun jalat ihan
                         pikkasena kestä esteitten hyppimistä (näin mä ainaski oon kuullu) ?
                         Tottelevaisuus on mennyt ihan hyvin, Lili on tosi nopee oppimaan
                         se osaa jo istua tosi hyvin käskystä...
                         Eilen me oltiin Lilin kanssa naapurin isolla nurmikkko pihalla
                         juoksentelemassa ja leikkimässä, Lili tykkäs siitä ihan hirveästi ja
                         siitä tuli ihan villi. Lili tykkää nurmikosta iha hulluna ( en tiiä
                         miks varmaa sen takii ku kasvattajalla oli iso nurmikko piha
                         missä pennut sai juoksennella. Ollaan Lilin kanssa, kahen kaverin
                         ja niitten pentujen kanssa tapaamassa joku päivä, kirjottelen ja laitan
                         sit siitä kuvia lukijoille :)
                        
                         Tässä vielä pari kuvaa (ei aiheeseen liittyviä, mutten tykkää laittaa tekstii
                         ilman yhtäkää kuvaa, ja lisäksi oli vielä söpöjä kuvia Lilistä :)... (ja sen
                         yhestä sisaruksestakin laitoin sulosen kuvan.

 
Terkkuja Lililtä lukijoille (eiks mulla ookki veikee ilme) :)
                           



                       

maanantai 2. syyskuuta 2013

Mä haluun tonne ! ( ja kivi kiipeilyä )


 
Lili kiipeää ison kiven päälle kallion kupeessa :)

Vihdoin huipulla tuumii Lili väsähtäneen näköisenä ;)
 
Lili tahtoo aina taluttaa itseään, se ottaa remmistään kiini ja
kuljettaa ittensä sinne minne tahtoo mennä.
:D



 

Vaarallisen suloinen !


 
Tosiaan niinkuin otsikko kertookin jo on Lili suorastaan vaarallisen
suloinen ! Minne sitten menemmekin haluaa aina kaikki silittää,
halia ja pusutella sitä.
Se on kuulemma niiiiiiiin söpö ja täytyy myöntää onhan se
aivan liian söpö !
Näissä kahessa kuvassa Lili kyllä oikee on niin söpö että huh huh, se
kyllä sitte osaa ton pentu ilmeen (pyöreät nappisilmät ja viaton katse) ! : ) <3