perjantai 22. marraskuuta 2013

vähän tulevaa ja mennyttäkin

Moi, Kohta se joulu jo sieltä tulee, n,viikon päästä alkaa joulukuu O.o Huih mihin aika on oikeen mennyt ! Lili tulee joulukuussa 7-kk eli se on jo yli puolivuotias pikku mussukka. Joulukuuksi olen kehitellyt teille jotain tosi hauskoja juttuja ( toivottavasti tekin pidätte niistä ) ! :)
Eli joulukuun ensimmäisenä päivänähän alkaa joulun odotus, vaikka Lilillä se on kyllä alkanut jo aikoja sitten postissa tulleita leluesitteitä varastelemalla.:) Silloin olen ajatellut laittaa joka päivä ensimmäisestä päivästä - kahteenkymmeneen neljään päivään asti jonkin postauksen. Joko normaalin päivän kuulumisia tai jonkin erikoispostauksen, äänestyksiä, toiveita, extra postauksia ja ehkäpä joitain yllätyksiä on luvassa myöskin, en paljasta niitä vielä ! :) Mutta siis tarkoituksena on joka päivä laittaa jonkinnäköinen postaus joulukalenteri tyyliin teille, en vielä ole päättänyt laitanko näille "joulukalenteri" postauksille oman palkin yläkulmaan josta ne löytyy vai laitanko vaan ihan perus postaus tyylillä, no näätte sitten viikon päästä!

Nyt ei olla Lilin kanssa paljoo puuhailtu sis, sillee erikoisemmin mistä nyt kantsis kirjoittaa, että ihan perus arkea on ollut, ja paljon on puruluita jyrsinyt Lili että viimeisetkin hampaat lähtisivät.
Yksi kaverini oli meillä tällä viikolla, oisko ollu keskiviikko, sillon leikittiin "piilosta" Lilin kanssa, siis silleen että Lilin piti etsiä meiät ja kun löysi sai namia, ja oli kyllä toooosi hyvää treeniä Lillukalle, se oikeasti käytti sitä nenäänsä ja kyllä se meidät TOSI hyvin löysikin, yllättävän hyvin! :)
Lenkkeilty on metsässä kuin myös tielläkin ja tosi reippaasti kyllä vipeltää edellä.
Ei sitten sen enempää tänään, tää oli nyt vähän tämmönen informaatio postaus vaan mutta terkkuja Lililtä kaikille!  ja ihanille muutamalle lukijalle Lililtä iso märkä suukko :D ja hyvää joulun odotusta!
Öhöm, LILI , mikäs siellä suussa onkaan, taitaa olla mun raippa.
Ollaan ratsastukseen lähdössä.

Hampaiden irrotus operaatio käynnissä.
On muutes yllättävän sulonen kuva :)

maanantai 18. marraskuuta 2013

Syksyn / alkutalven kuulumisia

                                 
heipparallaa kaikki, varsinkin ihanat lukijani, mutta tietysti myös muut, Nyt on syksy tai no itseasiassa jo alkutalvi, on ollut jo pakkastakin ja aika kylmä. Olin Lilin kanssa juuri iltalenkillä ja tiet oli jäässä, lätäköt ihan umpijäässä ja sai Lili jääkimpaleen josta tuli suuri aarre, mutta kas kummaa siellä lämpöisessä suussa kylmä jäänpala suli äkkiä ja Lili kyllä ihmetteli että mihin ihmeeseen se hävisi, kyllä tämä maailma on sitten ihmeellinen, varsinkin kun Lilin elämän ensimmäinen talvi on tuloillaan. Ei Lilin pieniin aivoihin vaan millään se mahdu, että mitä täällä tapahtuu kun juuri oli hellettä jasai olla terassilla järsimässä luuta.

Lilin pentukarva on alkanut melkoisella vauhdilla irrota ja mikä kummallisinta mustan pehmoisen turkin alta paljastuu karkea suklaan värinen turkki. Sitä olen nyt nyppinyt ja aivan ihana on tullut, itseasiassa Lilille sopii rusertava turkki, toki mustaakin karvaa jää ja jalat ovat beessit. Lilin naamaakin ollaan siistitty ja korvista leikattu ylimmääräiset tupsakkeet pois, ja alta onkin paljastunut suloisimmista suloisimmat ruskeat silmät ja söpö ja nätti Lili tyttömme on nyt ! <3
Melkein kaikki hampaatkin ovat lähteneet, yhdellä hampaalla varsinkin oli hauska tarina:
Olimme olleet juuri eläinlääkärissä hakemassa Lilille ruokaa ja siinä samalla hän teki lilille hampaitten tarkastuksen ja leikkasi itseppäisen tyttömme kynnet. Eläinlääkäri sanoi että kulmahampaitten pitäisi lähteä ennen kuin uudet hampaat kasvaa puoliväliin asti, muuten joudutaan Lili nukuttamaan ja leikkaamaan ne kulmahampaat pois. No Lili varmaan kuuli sen ja ajatteli, ei mua ei nukuteta ja leikata!!! Kun päästiin kotiin Lili puri eka luuta HETI kun päästiin kotiin, sitten se meni kenkäkaapille ja viskasi sen kulmahampaan sinne kenkäkaappiin :D !!
heh heh Lili kiittää :)

Kuvat eivät ole hirveän uusia mutta suloisia silti ja laitoin ne tänne, on ne syksyn otoksia kumminkin:)

perjantai 1. marraskuuta 2013

päivitystä Lilliputista :)

 
( vanha kuva )
Lilin kanssa ei olla hirveesti mitään tehty ainakaan erityisemmin.
Hyvin on tyttösemme kasvanut se on jo jack russelin terrierin kokonen jossei jopa jo isompikin, ainakin joitain. Naapurin pentua on
aina sillointällöin tapaillut ja ollaan treenailtu hajujälkeä.
Hajujäljet meni tosi hyvin! Lili ihan oikeasti myös haisteli maata niinkuin pitää.
Lili kävi myös eilen kylvyssä sen kylpyammeessa ja nyt se tuoksuu
ihan hunajalle <3 (pentu shampoo oli hunajan tuoksusta c: )
Hauskaa Halloweeniä kaikille Lililtä, laitan huomenna varmaa jonku Halloween postauksen jos ehdin :) !
Ps, Ajateltii taas mun kaverinkaa et tavattas Lilin ja Aatun kanssa :)